Alpe D'Huez - Reisverslag uit Les Deux Alpes, Frankrijk van robinnicole - WaarBenJij.nu Alpe D'Huez - Reisverslag uit Les Deux Alpes, Frankrijk van robinnicole - WaarBenJij.nu

Alpe D'Huez

Door: Nicole & Robin

21 Maart 2008 | Frankrijk, Les Deux Alpes

19-03-08:
Het chalet van ons lijkt deze week op een verzorgingshuis. Bijna alle gasten hebben wel iets gehad.
Zo hebben we gasten met buikgriep, gewone griep, een ontstoken wortelkanaal, allergische reactie op vis, en als klap op de vuurpijl een zwangere gast waarvan de weeën
deze week zijn begonnen. Je maakt wat mee als Chaletstaf....

Volgende week hebben we de eerste groep Belgen, allemaal studenten. Als ze net zo zijn als de eerste groep studenten kunnen we onze borst vast nat maken.

Het klimaat moet volgens ons toch echt op z'n kop staan. Je zou halverwege maart een lekker zonnetje verwachten (zoals we dat de hele maand januari en februari hebben gehad), maar nee
hier is het koud en hebben we sneeuwstormen.
Voordeel hiervan is wel dat je aan het eind van het seizoen echt super sneeuw hebt om te skiën.
Vandaag (Ik type dit op woensdagmorgen) gaan we de pistes van Alpe D'Huez bedwingen. Als we de geleerden mogen geloven moeten de pistes daar mooier zijn dan in Les 2 Alpes, we zullen zien.
Als het een beetje mee zit gaan we de komende weken ook nog in Serre Chevalier en Mont Genevre (Italië) skiën. Met onze seizoens-skipas kunnen we daar gratis skiën, daar moeten we dus gebruik van gaan maken.

De toeristenbelasting bedraagt hier trouwens 0,70 eurocent p.p.p.n., dat valt nog mee toch?

21-03-08 Update bericht:
Het sneeuwt hier nu als een idioot! Het is half maart en er valt binnen een paar uur 30 cm, en er is meer op komst. Heeft de familie die volgende week overkomt de weergoden ingelicht?
Het ziet er in ieder geval weer mooi wit uit hier.

In het eerste stukje van dit bericht gaven we aan dat we wat mee maken hier als chaletstaf, er kon deze week nog meer bij. Zo lieten de gasten een brandende openhaard achter terwijl ze naar het restaurant gingen met als gevolg dat de woonkamer zich vulde met rook, veel rook...
Om het maar even bij vuur te houden, een nog brandende sigaret in de afvalbak (in de keuken) gooien geeft ook een leuk effect hebben we ervaren.
Je maakt wat mee als chaletstaf.

Skiën in Alpe D'Huez was super. Na de beklimming van de "oranje berg" krijg je toch wel erg veel respect voor al die fietsers die op hun stalen ros deze berg bedwingen. Wat is die beklimming steil en lang!

• 22 Maart 2008 - 18:08

Anita:

Dag Nicolle en Robin ,

Nog hartstikke bedankt voor de heerlijke wijn ,das pas een goeie, wij wense jullie fijne paasdagen ,leive groetjes De Kloorjes .

• 22 Maart 2008 - 19:15

Sandra:

hallo daar, wat een leuk stukje schrijf je hierboven (Nicole ? volgens mij) of Robin moet jouw schrijfstijl overgenomen hebben!!? Maar iig leuk om zo toch te lezen hoe het jullie vergaat daar. Pfff,puf,puf zo maak je nog wat mee daar...alles goed gegaan met moeder en kind trouwens? En wel blijven oppassen daar hoor, wil je graag nog een keer weer zien binnenkort bij ons op de koffie Nicole..(wel op een maandag of dinsdag aub) ;-)
    Nog heel veel plezier tijdens 't skieen, en doot henig an...!!
    Prettige paasdagen!!!!

• 23 Maart 2008 - 14:50

Suzan:

Jeetje mina! Dat is een behoorlijke chaos geweest in dat weekje dan? Extra druk natuurlijk en dan ook nog de voedvrouw uithangen, goed van jullie! T is hard werken voor jullie met de paasdagen zeker hé? Leuk dat jullie volgend weekend weer gasten krijgen uit het vertrouwde Holland! Nog eventjes en dan zijn jullie weer lekker thuis, gaan we lekker bijkletsen en mogen jullie hier weer aan het klussen in ons huis hahaha! Fijne paasdagen en tot snel, met mijn verjaardag zijn jullie nog niet in Enschede hé? Anders reserveer ik een tafel voor zessen bij Paddy's!

Hele dikke kus, ook van Sander:)

• 23 Maart 2008 - 19:43

Carmen:

Hey Nicole en Robin

Petje af hoor echt knap dat jullie het nog volhouden na wat jullie al niet meemaken daar, ik zou gillend naar huis zijn gegaan geloof ik.Ik hoop dat jullie er nog wel een beetje van kunnen genieten, maar ik hoorde dat jullie niet zo heel lang meer hoeven, nog even volhouden. Ik kijk er erg naar uit om je weer te zien nicole en al jullie verhalen te horen. Met mij gaat alles goed ik wordt al mooi dik( en niet alleen mijn buik helaas )het hoort er allemaal bij zeggen ze hé, maar wel heel bijzonder allemaal. Ik hoop dat de nieuwe gasten een beetje relaxt zijn en dat het ook voor jullie een leuke week wordt.

Groetjes Carmen

• 25 Maart 2008 - 08:35

Marc:

Nog 4 dagen en we komen eraan. We hebben hier al een klein voorproefje gehad qua sneeuw (wat is dat spul koud zeg). Iedereen was er zo van aan het genieten dat er om 8:30 888km file stond in Nederland (ongeveer Enschede - Lyon).

PS. Suzan: Myrthe en ik willen de honneurs van Robin en Nicole wel waarnemen!

• 25 Maart 2008 - 08:35

Marc:

PS. Suzan: Myrthe en ik willen de honneurs van Robin en Nicole wel waarnemen!

• 25 Maart 2008 - 18:30

Tiny:

puf---puf. Een bijna bevalling.

Deze chaletstaf kan zich verhuren als
    troubleshooter met veel EHBO ervaring.

Marc over 4 dagen weet je HOELANG de file in NL was.

Familie, heel veel plezier.GOEDE REIS !!!

En doo,t heinig an.

Robin en Nicole, het is dinsdagavond.
    kaal hoor,zo, zonder brief naar jullie.

Nog veel sterkte en plezier met de laatste gasten.

Hartelijke groeten, Hans en Tiny

• 25 Maart 2008 - 20:36

Janny Gert :

Familie stinkend jaloers! Tiny vooral. Nog drie dagen.lekker genieten van zon sneeuw en wijn.En onze kanjers natuurlijk!We gaan vast een leuke week met elkaar hebben. Tot zaterdag!

• 26 Maart 2008 - 11:09

Marc:

Nog 2 dagen 16 uur en 50 minuten voor vertrek.

• 26 Maart 2008 - 14:03

Janny:

Marc , werk en slaap je nog ?