Snowboarden - Reisverslag uit Les Deux Alpes, Frankrijk van robinnicole - WaarBenJij.nu Snowboarden - Reisverslag uit Les Deux Alpes, Frankrijk van robinnicole - WaarBenJij.nu

Snowboarden

Door: Nicole & Robin

27 Maart 2008 | Frankrijk, Les Deux Alpes

Na een heftige week vorige week, hebben we er deze week weer één. Maar dan wel op een andere manier. Deze week is er ntzettend veel sneeuw gevallen, ongeveer een meter. En er is niks mooiers dan op een zonnige dag nadat er een dik pak sneeuw is gevallen te gaan skiën in de "Tiefschnee".
Dit betekent tot je knieën in de sneeuw naast de piste skiën, super!
Onze gasten, een groep jongens van rond de dertig, gaven aan nog nooit zo'n mooie ski-week gehad te hebben. En dat terwijl ze toch zo'n 4 á 5 maal per
jaar gaan skiën. Kun je nagaan wat een super sneeuw het is hier...

Volgens mij hadden we al eens aangegeven dat het op onze vrije dag, de woensdag, het meestal slecht weer is. Deze week hebben we voor de verandering eens een
andere dag uitgekozen om eens lekker in het zonnetje te gaan skiën, maar helaas.
Gisteren, de beruchte woensdag, was het prachtig weer en vandaag, onze vrije dag, is het bewolkt en sneeuwt het weer.

Gisteren hebben we wel voor het eerst op een snowboard gestaan. Nicole heeft het er het hele seizoen al over, en gisteren was dan de grote dag. We hadden gratis les en huur van een board geregeld, toch best handig als je contacten hebt hier.
Een snowboard is eigenlijk een skateboard zonder wieltjes met je voeten er aan vast
geklikt. Als je dus je evenwicht verliest lig je in de sneeuw, en die verlies je
nogal eens...
Geef ons maar 2 van die latten onder de voeten, daar kunnen we beter mee overweg.
We hebben nu spierpijn in spieren waarvan we niet wisten dat we er spieren hadden zitten.

Nog 2,5 week ploeteren in de sneeuw en dan zit het er op hier. Het dorp gaat zich dan klaarmaken voor de zomer. Dan schijnt het hier een walhalla te zijn voor mountainbikers en wielrenners uiteraard.

P.s.: Het nieuwe terras in Wierden willen we graag uitproberen, wij nemen wel wijn mee!

Tot zover voor nu, tot een volgende keer!

• 27 Maart 2008 - 15:26

Fijkuh:

Jaaaaah, weer de eerste!
    Gaat snel he, over 2,5 week zijn jullie weer terug in NL. Nou, pas nog even goed op je spieren en benen dan!
    Dikke kus ;)

• 29 Maart 2008 - 09:48

Stella:

nou hier hadden we ook even sneeuw maar niet zoveel als bij jullie we hebben er niet zo lang van kunnen genieten maar het was wel even leuk. joepie nog 2weken en dan komen jullie eindelijk terug wij hebben heel veel zin om juliie weer te zien en alle leuke verhalen weer aan te horen nou tot ziens maar weer en tot over een paar weken

groetjes stella

• 29 Maart 2008 - 16:55

Arnhemmers:

Joepie, nog twee weken!
    Tja ik heb ook geduimd dat het woensdag mooi weer zou worden voor jullie, geen idee dat jullie het gingen veranderen. Succes nog even.
    Liefs ons

• 01 April 2008 - 17:36

Tiny:

Hallo famielje,

Dinsdagavond, vanavond eens niet 2 kantjes,
    maar een klein berichtje.

Het nieuwe Wierdense terras is zooo groot,
    dat we jullie alle 6 uitnodigen om ,op een heerlijke zomeravond, JULLIE eens lekker te verwennen.
    Volgens Al Gore komen er héél véél van
    zulke mooie zomeravonden.

Nog héél veel plezier en ski ze. !

• 06 April 2008 - 09:57

Marc&Myrthe:

Helaas is onze week met jullie alweer voorbij. Tegen iedereen die ook een bezoekje aan jullie hadden willen brengen en niet gedaan hebben kan ik alleen maar zeggen: Jullie hebben wat gemist. Het was echt een SUPER week. Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat jullie het jammer vinden dat het seizoen (bijna) voorbij is. Wij zouden het niet erg vinden als jullie volgend jaar weer in Les 2 Alpes zitten. Dan komen we zeker weer om weer gezellig samen te skieen (we hebben de smaak te pakken).

Nog een goede laatste week en een relaxte terugreis.

Marc & Myrthe

• 08 April 2008 - 19:02

Stella:

ik zat net jullie film te bekijken die nicole zijn ouders hebben gemaakt erg leuk. ziet er erg gezellig uit en jullie doen dit met plezier dat blijkt wel.

ik hoop jullie snel te zien groetjes stella